قلم

قلم، زبان ذهن است

قلم

قلم، زبان ذهن است

قلم

آدرس اینستا و تلگرام: @ghalam_book

طبقه بندی موضوعی

🖋اتاق اشتراک قلم

به اشتراک گذاشتن کتاب های خوانده شده، فیلم ها، نقاشی ها دیده شده و موسیقی هایی شنیده شده با دوستان و سخن گفتن درباره شان، برای شخص من به شدت لذت بخش است.
و علاقه به داستانی جاری و رونده که در آن ها و  همه ی ما وجود دارد، باعث شده باور داشته باشم که داستان به نوعی با ذات بشر تنیده شده و میل انسان به داستان پردازی به صورت یک نیاز وجود داشته و دارد. 
انسان برای زنده ماندن به داستان نیاز دارد. داستان مثل خون در مویرگ های جهان جاری است، همه ی ما داستانیم، و در حال شکل دادن و شکل گرفتن.
واضح است که، داستان فقط مختص به ادبیات نیست و در هر حوزه، معنایی مستقل دارد و در انواع هنر و به معنایی در علم خود را نمایان می کند. و از آمیختن علم و هنر خلق می شود و شاید حتی نباید واژه خلق را به کار برد، چون داستان وجود داشته و فقط کشف خواهد شد. در نقاشی با جادوی خطوط و رنگ، در عکاسی با منجمد کردن زمان، در ادبیات با جادوی واژه ها که هر کدام پیوند عمیق و قدیمی با روح آدمی دارد.
 ( هر چند که این بحث، بحثی مفصل است و نیازمند گفت و گو و توضیح و یادداشتی دقیق تر)
به هر حال این روزها که فرصت بیش تری برای اندیشیدن، دقیق تر خواندن، دیدن و ‌شنیدن داریم.
فرصت خوبی است، که آن چه را که از آن لذت برده ایم با دوستانمان در میان بگذاریم و از دست رسانه های جمعی به هنر و حقیفت پناه ببریم.
اکثر رسانه های جمعی( به جز معدودی) تبدیل شده، به جولانگاه یک عده انسان تو خالی به ظاهر متمدن و یا در ظاهر روشن فکر که نه تعریف درستی از دین دارند نه تعریفی واضحی از روشن فکری. با خنده های تصعنی و حرف های بی سر و ته. بدون تفکر، بدون هدف، بدون هیچ استدلال و منطق به واژه های تو خالی چنگ می زنند و پشت هم ردیفشان می کنند تا چیزی را نشان دهند که خودشان هم از بودنش مطمئن نیستند. و با این همه این اجازه را به خود می دهند که به جای افراد فکر کنند و در شرایطی تصمیم بگیرند.


یکی از اهداف قلم اشتراک گذاری اندیشه ها و تبادل علاقه مندی های افراد با کمک اعضای قلم بوده و هست.
از امروز می توانید نام کتاب هایی که از خواندش لذت برده اید، موسیقی، نقاشی، و فیلم ها و... را که دوست داشتید را برای من ارسال کنید.

در یک فاصله زمانی معین، لیستی از پیشنهاد های شما در قلم قرار خواهد گرفت.

و اگر مایل بودید نامتان ذکر خواهد شد.

 

من همواره منتظر شنیدن‌ نظرات، پیشنهادها و انتقادات شما هستم.🌹

طهورا جربان

آدرس کانال تلگرام:

@ghalam_book